9.nap július 4. vasárnap
Reykjavík

Teljes napunkat a fővárosra szántuk, mégpedig autó nélkül, immár gyalogosan. Felkerestünk még egy-két boltot, bejelentkeztünk az esti vulkán show-ra, elsétáltunk a városházára és a főtérre. A modern városháza egy édesvizű tó partján található, ami a tengerrel ellentétben télen befagy. Az épületen belül egy óriási makett is található, mely méretarányosan mutatja Izland domborzatát. A főteret sajnos pont renoválták, így éppen csak megnéztük a parlamentet és a püspöki templomot

Reykjavík - édesvizû tó a központban, háttérben a városháza Óriás-makett a szigetrõl a városházán  Reykjavík látképe Egy öreg gõzmozdony a kikötõben

Ebédre a helyi McDonald's-ban került sor, melynek két specialitása hagyott bennünk nyomot. Az udvarias kiszolgálás mellett közel 15 percet kellett várni a kért menüre, amiért kárpótlásul egy fagylaltot kaptam. A másik különlegesség a fákkal borított belső udvar volt. Itt a gyerekek akár fára is mászhattak, amire egyébként nem sok lehetőségük van, mivel Izlandon alig vannak nagyobb fák.

A régi kikötőben található az egyetlen gőzmozdony, mely már rég nincs forgalomban, hiszen Izlandon nem épült ki vasúthálózat. Ugyanitt a gyerekek szabadtéri akváriumokban rákokat és tengeri csillagokat nézegettek, folyamatosan ki-be rakosgatva őket a zavaros vizű medencékből. A kikötő alkalmi látványossága volt egy német hadihajó és két tengeralattjáró, melyek látogatására rengeteg helyi lakos és turista gyűlt össze.

A kikötőből hosszabb séta után jutottunk a Nordic House-hoz, mely az északi népek kultúráját összefogó kulturális központ, könyvtárral és kiállításokkal. Ebbe a csoportba tartozik: Izland, Faeröer-szigetek, Svédország, Dánia, Norvégia és Grönland, Finnország. A modern épületet Alvaro Aalto világhírű finn építész tervezte az 1960-as években. Hazaindulás elott a Hallgrimur templom tornyába mentünk fel lifttel és néztünk körbe a városra és a környező hegyekre.

Reykjavík - lakóház a régi belvárosban  Reykjavík - modern épületek a tengerparton Reykjavík - Nordic House Kilátás a templom-toronyból, elõtérben a Guesthouse Sunna

Este egy az óvároshoz közel eső villanegyedben lévo érdekes helyet kerestünk fel, ahol vulkán show-t tekintettünk meg. A házigazda az apja és maga készítette filmeket vetítette a híres izlandi vulkánkitörésekről, egészen 1996-ig. Amint megtudta, hogy Magyarországról jövünk, Puskást kezdte emlegetni, akit látott Koppenhágában játszani, valamint elmondta, hogy kétszer is járt Budapesten. Valószínűleg ennek köszönhettük, hogy mint magyarok, jelentős kedvezményt kaptunk a jegy árából J Különleges előadói stílusa és humora egyedi hangulatot teremtett a kis vetítőteremben. Elmondása szerint folyamatosan készenlétben áll, hogy filmezni induljon, ha a szigeten vulkánkitörésről kap hírt. Néhány rövidfilmet mutatott be, melyek lélegzetelállító közelségből mutattak lávaömlést, kitörő vulkánt, gleccser felolvadt jege által kiváltott vízözönt és egy születő szigetet (Surtsey).

In English Árak, étkezés, vezetés és autók, idõjárás, szállás Források, linkek magyar és izlandi oldalakra Térkép útvonalakkal és képekkel Térkép útvonalakkal és képekkel

Ugrás a kezdõlapra Ugrás a következõ napra Ugrás az elõzõ napra

Érkezés Vízesések és gleccserek  Délen Arany Körút, Blue Lagoon Laugarvatn-tól Akureyri-ig Mývatn, Krafla, Jökulsárgljúfur Északi fjordok Snafelss félsziget Snafells-tõl Reykjavík-ig Reykjavík Hazafelé