8.nap július 3. szombat

Ólafsvík - Borgarnes - Hvalfjördur alagút - Reykjavík
200 km

Reggelinket a vendégház hangulatos étkezőjében fogyasztottuk. A falakat rengeteg régi fénykép illetve másolat borította, így evés után még egy jó ideig nézelődtünk is. Tankoltunk, majd egy egész rövid szakaszon átvágtunk a félszigeten és a déli részen, a tengerpart mellett folytattuk az autózást egy szép napos partmenti síkságon. Hátunk mögött a tűzhányó havas csúcsa, bal oldalt kisebb vízesések, előttünk pedig az utolsó, viszonylag rövid, Reykjavíkbe vezető út. Mivel délutánra vissza kellett vinnünk az autót, ezen a délelőttön nem sok időnk maradt a nézelődésre. Csak néhányszor álltunk meg rövid időre, egy-két fénykép erejéig. Borgarnes előtt hirtelen olyan erős szél támadt, hogy az autó kormányzásánál is jelentősen érezni lehetett a rásegítést. Itt kaptunk igazán ízelítőt abból, hogy milyen is lehet az, amikor az Északi-sark felől akadály nélkül jutnak el az áramlatok a szigetre

Guesthouse Höfdi - Ólafsvík Ólafsvík reggel Vízesés Snafells déli oldalán Visszatekintés a Snafellsjökull felé

Borgarnes után egy hosszabb hídon vágtuk le az egyik kisebb öblöt, a Hvalfjördurt pedig egy tenger alatti alagúton keresztül (1997 óta működik, nem minden térképen van rajta). Ezzel jó egy órát takarítottunk meg, viszont kifizettünk 1000 koronát. Az alagút három sávos és kb. 5 km hosszú, a partról a föld alá való behajtás előtt pedig nagyszerűen lehet látni a szorost, ami alatt az út vezet. Ahogy közeledtünk a főváros felé, egyre erősödött a forgalom, valószínűleg sokan indultak hétvégére az ország északi területeire.

Reykjavíkban először beköltöztünk a szállásunkra a Hallgrimur emléktemplom terén található Guesthouse Sunna-ba. Megkerestük az autókölcsönző telephelyét, leadtuk az autót és gyalogosan indultunk a városba. Elsőként a tengerparton látható modern Viking emlékműhöz mentünk, majd a belvárosba és a fő bevásárló utcára jutottunk. Megnéztünk jó néhány boltot és kisebb ajándékokat is vettünk. Izlandról szinte kötelező ajándék a helyi gyapjú pulóver, sapka, sál vagy kesztyű. Ezekből is volt bőséges választék, az áruk viszont nekünk csillagászati volt.

Reykjavík - Viking emléknû a kikötõben Reykjavík - egy a kevés többszintes modern ház közül

A szállás konyhájában főzésre is volt lehetőség, így ezen az estén a magunk főztjét ettük, és az izlandi TV műsorát néztük egy rövid ideig. Éjfél előtt még elsétáltunk a Perlan-hoz, hogy lássuk amint a nap a várost megvilágítva bukik le az öböl északi hegyei mögé. A haza vezető úton olyan érzésünk volt a kis kertes házak között járva, mintha már hajnalodna. Valójában így is volt, pedig alig múlt el éjjel 12 óra.

In English Árak, étkezés, vezetés és autók, idõjárás, szállás Források, linkek magyar és izlandi oldalakra Térkép útvonalakkal és képekkel Térkép útvonalakkal és képekkel

Ugrás a kezdõlapra Ugrás a következõ napra Ugrás az elõzõ napra

Érkezés Vízesések és gleccserek  Délen Arany Körút, Blue Lagoon Laugarvatn-tól Akureyri-ig Mývatn, Krafla, Jökulsárgljúfur Északi fjordok Snafelss félsziget Snafells-tõl Reykjavík-ig Reykjavík Hazafelé