1. nap június 26. szombat

Budapest - Koppenhága - Keflavík Repülőtér - Reykjavík - Laugarvatn 140 km Izlandon,
a levegőben mintegy 3000 km

Még a hazai repülőtéren ért minket az első meglepetés, amikor a határőr rövid útlevél-vizsgálat után a következő gyors kérdést tette fel: " Mi az, hideget írt fel az orvos?". Négyórás koppenhágai megálló után már az izlandi légitársaság (Icelandair) repülőgépén ültünk és a felhők felett repültünk az ismeretlen úticél felé. Az út során már izlandi ételt kaptunk, ami szerencsére nem sokban különbözött a kontinentális koszttól. A közel három órás út során az ülések felett lenyíló TV-ken nézhettük a társaság reklámjait a nagyszerű adómentes vásárlási lehetőségekről, majd egy filmet angolul

A fővárostól 50 kilométernyire lévő repülőtéren borongós idő, szél és pötyörgő eső fogadott minket. Gyorsan elintéztük a pénzváltást és a ránk várakozó bérelt autóval megindultunk Reykjavík felé. A táj megdöbbentő volt, kilométereken át elnyúló kietlen lávamező, a háttérben vulkánikus hegyekkel. Az ember úgy érezte magát, mintha a Holdon járna, sehol egy fa, bokor vagy nagyobb füves tisztás, csak göcsörtös barna és fekete kövek szerteszét. Nem túl barátságos fogadtatás. A távolban már látszott valami a városból, mely nevének jelentése: füstölgő öböl. Az elnevezés apropóját adó geotermikus források azonban már nem nagyon láthatóak, mivel a város fűtését szolgálják.

Reykjavík elsőre csöndes kisvárosnak tűnt, hiszen úgy sikerült beautózni a központig, hogy szinte sehol sem kerültünk nagyobb forgalomba. Gyorsan felkerestük a központi turista irodát, összegyűjtöttünk egy halom prospektust a minket érdeklő tájakról, majd a város fölé emelkedő Nagy templom felé (Hallgrímur emléktemplom) vettük az irányt, hogy lefoglaljuk az egy héttel később esedékes szállásunkat. Az irodában a legnépszerűbb nyugat-európai turista központokat megszégyenítő bőség volt az információs kártyákból és szórólapokból. Minden fogadónak, kisebb nevezetességnek külön színes ismertető, melyről az E-mail és web cím sem hiányozhatott.

Lávamezõ "Füstölgõ öböl" Reykjavík utcáin Kilátás a Perlantól Hallgrimur emléktemplom

A templom körbejárása után (este 6-kor bezárt) egy közeli dombon található kettős célt szolgáló modern épület felé indultunk. A Perlan (jelentése: kagyló) futurisztikus építmény, melegvíztárolóként és étteremként funkcionál . Mellette és magában az épületben is található egy-egy gejzír, mely különleges látvány. A benti mesterséges és 15 percenként tör ki. Az első osztályú étterem teteje körbe fordul az asztalokkal együtt, a negyedik emeleti erkélyekről pedig szép kilátás nyílik a városra. Első nap még azt hittük, nem fog sokat sütni a nap, ezért jó sokat fényképeztünk a lassan beboruló időben.

Gejzír a Perlan mellett Perlan Reykjavík látképe Útban Laugarvatn felé 1

A városból kicsit nehezen találtunk ki, de végül nyugat felé haladva elindultunk - a Thingvellir-tó mellett is elhaladva - első szállásunk felé Laugarvatn-ba. Az út már kicsit változatosabb volt, helyenként egészen különleges tájakkal, például sárgás-szürke messziről világító hegyoldalakkal és fel-felbukkanó havas lejtőkkel. Először szembesültünk a később gyakran visszatérő alacsonyabb rendű utak nyújtotta megrázkódtatással, de szerencsére az utolsó szakaszon, egy kb. 20 kilométeres zötyögés után megérkeztünk a Hotel Edda ML Menntaskólinn-ba. Ez egy középiskola, melynek kollégiuma és étterme nyáron szállóként szolgál. A szállás egyszerű, a szobák és a reggeli külön épületben kapnak helyet, de tágas és tiszta. Az éjszakai világosság ellenére nagyot aludtunk.

A Thingvellir-tó partján Útban Laugarvatn felé 2

In English Árak, étkezés, vezetés és autók, idõjárás, szállás Források, linkek magyar és izlandi oldalakra Térkép útvonalakkal és képekkel Térkép útvonalakkal és képekkel

Ugrás a kezdõlapra Ugrás a következõ napra Ugrás az elõzõ napra

Érkezés Vízesések és gleccserek  Délen Arany Körút, Blue Lagoon Laugarvatn-tól Akureyri-ig Mývatn, Krafla, Jökulsárgljúfur Északi fjordok Snafelss félsziget Snafells-tõl Reykjavík-ig Reykjavík Hazafelé